субота, 17. септембар 2016.

BAKINA PITA SA MEŠENIM KORAMA


***
Zivela sam u porodicnoj kuci u centralnom delu Zvezdare,u Beogradu.
Lepa petosobna kuca sa ovalnom terasom gde je mama na prolece iznosila ukrasne saksije "kane",a cije lukovice je brizljivo cuvala u podrumu kuce.Podrum je bio velik kao i sama kuca,mirisao je na kupus iz velikih kaca i ostalu zimnicu uredno slozenu po policama.Te lukovice kane bi vrlo brzo postale jake biljke velikih listova sa cvetovima,kojima su se divile  komsinice i prijateljice moje mame.Stavljla ih je na vrh betonskih stubova terase, nase kuce,stare u to doba,bar 100 godina.Sa ulice su leprsale zavese na prizemnim otvorenim prozorima,iza kojih bismo moja starija sestra i ja gledale grupice decaka u prolazu i medju njima "onaj",a cesce je prolazila "njena grupa",gurkale bismo se i smejale,skrivajuci same od sebe veliku tajnu-da smo zaljubljene!
Iza kuce, prostiralo se lepo veliko dvoriste,sa engleskom travom,koju smo sadili prvom polovinom marta,a vec za par meseci ta lepota bi nam se pretvorila u nocnu moru,jer se trava morala sisati,a u nedostatku uredjaja na struju.Roditelji bi nas lepo zamolili da osisamo travu u dvoristu makazama,u zamenu za samostalni odlazak u bioskop "Svrca", subotom pre podne.Bioskop"Svrca"(vise ne postoji) je bio par stotina metara udaljen i nije se prelazila ni jedna ulica!
Naravno,svaki put smo odusevljeno pristajale.
Zuljevi i plikovi na prstima od teskog secenja se ne racunaju,to se podrazumevalo,iako smo rodjene u gradu gde i nas otac,iz kuce obrazovanih roditelja,rad,pa i ovako tezak se prosto prihvatao kao deo jednog dana.
Nasa kuca vise ne postoji,ali secanja i mirisi ostaju i dalje prisutni,kao i srecni dani kada nam je dolazila baka u goste.Mirisala je na vanilu i "grancle",sada stare zaboravljene kolacice interesantnih oblika.Dok bi ih mesila,nasa baka bi nam krisom davala to ukusno testo u kome smo sestra i ja uzivale i koje se takvom brzinom topilo u ustima slatko i mirisljavo.Tih dana sve zabrane su padale u vodu.Bila je to zena koju je bilo tesko odbiti.Sreca,veselje i ljubav su se stalno preplitali.Osecaj neponovljiv,bas kao i ona,nasa baka.
***
U secanje na baku,pravicu pitu sa domacim korama i filom od sira i jaja.
*
Recept je ucestvovao u Kuligre-
Najbolji Recept moje bake I Zidna Kuvarica
*

Potrebno:
-kolicinu sami izaberite-
belo brasno(hit u to vreme)
voda
ulje

Fil:
1/2kg sitnog sira
3 cela jaja+belance
1 zumance za premazivanje
prasak za pecivo
so





Priprema:
zamesiti testo,rukama raditi na radnoj povrsini,dok ne postane glatko,kompaktno,kad se presece nozem da ima na preseku bezbroj malih rupica.




Premazati ga sa malo ulja pokriti ili staviti u kesu,pa u frizider,kao ja,da odstoji par sati.
Izvaditi testo,praviti jufke(ja sam male,jer je mala radna povrsina koju imam),rastanjiti prstima,pa oklagijom,



celu koru premazati filom koji smo vec napravili,


polako rolati,


pa sloziti u okrugli pleh,prethodno podmazan uljem i brasnom ili pek papirom,


sve dok ne potrosimo svo testo,ili popunimo pleh(testo moze da se zamrzne za drugi put)


premazemo zumancem, i ostatkom fila,ako ga imamo,pospemo malo susama(moj dodatak ovoj bakinoj caroliji),



pa u zagrejanu rernu,sa ventilatorom,polako na 150c,oko 30-40 minuta,uz kontrolu.


Kad se prohladi,izvaditi iz kalupa i seci.
 

Moja baka je kidala od pocetka venca,pa dalje,ja sam htela da se vidi lepo presek,pa sam koristila kuhinjske makaze.


 Pita moze da stoji u kutiji sa poklopcem,u frizideru,ukusna je  ako doceka drugi dan.


                                
***
Moja Zidna Kuvarica

***
                                      Prijatno :)                                            
                                                                                                                 

Нема коментара:

Постави коментар

Укупно приказа странице

Образац за контакт

Име

Имејл адреса *

Порука *